Patientforeningen LyLe

Da LyLe i 2017 besluttede, at foreningen skulle have en ny hjemmeside med udgangen af året, blev jeg indbudt til møde, så vi kunne tale om behov og ønsker for den nye side. Jeg har igennem flere år hjulpet LyLe med al markedsføringsmateriale, bla. deres populære medlemsblade, så foreningen og jeg kendte hinanden.

Jeg havde min faste webmakker, Ole Frølich Christensen fra Carmé, med, og vi forlod mødet med en lang liste af ønsker og krav.

Næste skridt i processen var at lave et oplæg til den nye side:

  • Hjemmesideanalyse: Hvordan bliver den eksisterende hjemmeside brugt, fx hvilke dele er velbesøgte, hvilke dele vil vi gerne have mere besøgt på den nye side?
  • Målgruppeanalyse: Hvem er målgruppen? Og hvad er deres præferencer og behov?
  • Foreningens ønsker og behov: Hvordan sørger for vi, at foreningens ønsker og krav tilgodeses, samtidig med at også målgruppens ønsker og behov tilgodeses?
  • Struktur: Hvordan skal siden struktureres – flad struktur, enkel navigation etc?
  • Design: Hvad appelerer til målgruppen? Hvad vil foreningen gerne signalere?
  • Arbejdsplan: I hvilke steps skal vi lancere nye elementer på siden? Og hvornår?
  • Estimat/tilbud: Hvad koster det hele så?

Efter et bestyrelsesmøde, hvor oplægget blev præsenteret, var der et ‘GO’, og vi kunne begynde arbejdet med at udvikle den nye side.

Da jeg har arbejdet med LyLe i mange år, kunne vi lave siden uden at have den store daglige kontakt med foreningen – vi arbejdede stort set på egen hånd ud fra de aftaler, vi havde indgået. Vi flyttede således de elementer fra den gamle side, som skulle med, og tilføjede selv de nye dele af siden.

I december var siden klar til test, og i slutningen december kunne vi lancere en spritny hjemmeside – lyle.dk.

Hjemmesiden indeholder bl.a. et stort bibliotek med artikler, patienthistorier, videoer, medlemsblade, opslagsværker etc., og den giver også adgang til LyLes netværksgrupper og en tætpakket aktivitetskalender, så medlemmerne hele tiden kan følge med i, hvornår der næste gang sker noget i deres område.

Den daglige vedligeholdelse og kontinuerlige udbygning af hjemmesiden står jeg for, ligesom jeg også ’til dagligt’ arbejder som LyLes egen marketingafdeling med udvikling af forskellige materialer, fx deres medlemsblade, mødeelementer etc.

Det har jeg også lavet …

Skal vi arbejde sammen?

JEG KAN OGSÅ VÆRE DIN MARKETINGAFDELING

Det vil glæde mig at hjælpe dig, hvis du også har brug for hjælp til udvikling af materialer – som du kan se, kan det være alt fra visitkort og kuglepenne til blade, bøger, hjemmesider osv.

Tag endelig kontakt, hvis du kan bruge noget at det, jeg kan:
Ring på 40 26 72 06, send mig en e-mail på rikke@plusr.dk eller brug formularen nedenfor.

Navn(Påkrævet)