HAEi – international patientforening for HAE
En fredag morgen i november 2014 mødte jeg første gang Ole Frølich fra Carmé, der i dag er min faste webmakker. Jeg var ikke på det tidspunkt klar over, hvad morgenkaffe blandt en lille gruppe selvstændige og iværksættere kunne bringe med sig, men det viste sig at være ikke så lidt: Tre måneder efter det første møde denne morgen kunne vi sende en pressemeddelse til de lokale medier om, at vi sammen havde vundet en stor international ordre om at lave HAEi’s nye hjemmeside: haei.org.
Forud for udsendelsen af pressemeddelelsen lå dog et stort arbejde: Vi skulle finde ud af, hvem hinanden egentlig var, og hvordan vi komplenterede hinanden og kunne arbejde sammen – og så skulle der udarbejdes en præsentation til patientorganisations præsident og bestyrelsesformand, som havde sat os stævne til et præsentationsmøde midt i januar 2015 – og det hele skulle foregå på engelsk, for foreningens præsident fløj ind fra USA.
Præsentationen gik rigtigt godt, og præcis fire måneder efter kunne vi lancere en ny hjemmeside på den internationale awareness dag for HAE, den 16. maj 2015.
Efterfølgende har både Ole og jeg fortsat samarbejdet med HAEi og laver i dag bla. også deres medlemsblade, informationsmaterialer, landesider, nyt website for unge i foreningen etc.
Vi havde disse elementer med i præsentationen, som altså også blev det efterfølgende arbejde:
- Præsentation af os selv og vores kompetencer.
- Hvad består opgaven i: Design af ny hjemmeside, valg af CMS-platform, implementering af ny hjemmeside, uddannelse af redaktører, hosting og support.
- Designkoncept: Beskrivelse af den primære målgrupper (patienter med HAE og deres pårørende), designvalg, struktur.
- Valg af CMS: WordPress – årsager og fordele.
- Indhold på siden: Generelt indhold om sygdom og HAEi, interaktivt verdenskort med mulighed for beskrivelse af de enkelte medlemslande, nyhedsarkiv, aktivitetskalender, artikler, mulighed for sprogvalg etc.
- Live mock-up: Vi var gået lidt længere, end vi skulle, og kunne overraske med en live mock-up af hjemmesiden. Det gjorde stor positivt indtryk – og gav et rigtigt godt billede af alt det, vi forinden havde præsentere med målgrupper, designvalg og struktur.
- Landesider: Patientforeningen ønskede i tillæg til den internationale side også at kunne tilbyde medlemslade deres egen hjemmeside. Disse kom vi også med oplæg til design og udvikling af.
- Projektplan.
- Budget/tilbud.
Det har jeg også lavet …
Skal vi arbejde sammen?
JEG KAN OGSÅ VÆRE DIN MARKETINGAFDELING
Det vil glæde mig at hjælpe dig, hvis du også har brug for hjælp til udvikling af materialer – som du kan se, kan det være alt fra visitkort og kuglepenne til blade, bøger, hjemmesider osv.
Tag endelig kontakt, hvis du kan bruge noget at det, jeg kan:
Ring på 40 26 72 06, send mig en e-mail på rikke@plusr.dk eller brug formularen nedenfor.